
Differentiëren en remediëren met FRS, Leesvoortgang & Leescoach
Voor wie?
Leerkrachten lager en secundair, zorgcoördinatoren, taal- en beleidsteams.
Wat mag je verwachten?
Via een aantal digitale tools werken we aan technisch en begrijpend lezen op het leesniveau van de individuele leerling, volgen de leerling op en sturen bij.
In deze sessie maak je kennis met Free Reading Standard, een open leesniveau standaard, Leesvoortgang en Leescoach. Je leert hoe je leesniveau's koppelt aan opdrachten en differentiatie en hoe AI je helpt bij het opvolgen, remediëren en motiveren van leerlingen.
Wat leer je?
- Een digitale leesbibliotheek opbouwen voor jouw school.
- leesniveau's koppelen aan opdrachten en differentiatie.
- Leesvoortgang inzetten: taken klaarzetten, nakijken en data interpreteren.
- Leescoach gebruiken voor individuele oefening.
- Teksten genereren op maat van leerlingen.
- Privacy en oudercommunicatie borgen.
Hoe verloopt de workshop?
- Overzicht & impact van Free Reading Standard, Leescoach en Leesvoortgang
- Demo: van opdracht tot datarapport
- Zelf een Leesvoortgang-opdracht bouwen
- Differentiatie & remediëring met AI
- Datagebruik en follow-up
Planning workshop: Differentiëren en remediëren met FRS, Leesvoortgang & Leescoach
Datum
Locatie
Startuur
Einduur
Aantal plaatsen
Inschrijven
Datum: Maandag voormiddag 19/01/2026
Locatie: TT Center - Hasselt
Startuur: 09:00
Einduur: 12:00
17 plaatsen beschikbaar